FourageHeemskerk
Van Paard tot Z
Bodemdekking

Vlas:

Vlasstrooisel is één van de populairste producten om te gebruiken als bodembedekking in de (paarden) stal.
Een natuurproduct wat overblijft bij de teelt van vlaslemen, het product is stof arm, dus zeer geschikt voor stof-gevoelige paarden.
Ook door de uitstekende opname kwaliteit van vocht, zeer geschikt voor paarden die gevoelig zijn voor mok.
Het is dan misschien niet het product wat het er “het beste” uit ziet in de stal, maar wel zeer economisch in gebruik.
De hoeveelheid mest die er uit komt is zeer beperkt, en ook nog bestaat de mogelijkheid om zeg maar het vlas op te potten in de stal, er kan uiteraard ook dagelijks uitgemest worden.
Ook composteert de mest zeer snel, en is ook goed te slijten als bemesting voor de tuin of weide.
Wordt geleverd in A-kwaliteit goed geperste balen van ongeveer 21 kg.

HOUTVEZEL:

Houtvezel, ook wel houtmot of houtkrullen genoemd, is ook een natuurproduct wat overblijft als restanten van de houtbewerkingsindustrie.
Heeft niet de opnamekwaliteit van het vlasstrooisel, maar is even goed een veel verkocht product voor in de paardenstal, maar ook zeker voor in het Konijnen- en/of Cavia hok,
Zeer geschikt voor mensen die willen dat hun stallen ,of hokken er “gelikt ”uit zien.
Fouragehandel Heemskerk, heeft dit product in drie varianten, zeer zwaar geperste balen voor meeste waar voor je geld, de wat lichtere variant, wat makkelijker uit elkaar te halen, en de grove krul, voor mooiste uitstraling in de stal, en de meest handzame variant van de drie.
Alles uiteraard in A-Kwaliteit.

RAPSODIE (Koolzaadstro) :

Rapsodie is gehakseld koolzaadstro, dus voor mensen die willen werken met het “ouderwetse” product stro, maar omdat het gehakseld is, heeft het nu een lengte van tussen drie en zes cm, en dus een betere opname kwaliteit, en is stofvrij, dus het heeft ongeveer dezelfde eigenschappen als vlas, is alleen wat grover van structuur. Ook dit product kan opgepot worden in de stal, maar uiteraard ook geschikt voor dagelijks uitmesten, u kiest!
Geleverd in A-kwaliteit balen van ongeveer 21 kg

STRO PALLETS:

Stro Pallets ,oftewel stro korrels, zijn korrels van in elkaar geperst stro, het lijkt een beetje op een voerbrok.
De korrels hebben een uitstekende opname capaciteit, is stofvrij, en heeft ook weinig mest wat overblijft.
De beste manier is om te beginnen met een aantal zakken in de stal, en het overgieten met water, dan komen de beste opname capaciteiten los.
Het is echt een oppot product, dus elke keer uitmesten en kleine beetjes bij vullen.
Geleverd in A- kwaliteit in zakken van ongeveer 20 kg

KATTENGRIT

Ook aan de kleinere dieren onder ons is gedacht, van het merk Kasper Fauna hebben wij Katten Grit voor in de kattenbak of andere doeleinden , voor een uitstekende opname van vocht en geurtjes!

SCHELPENZAND:

Op bestelling kunnen wij voor in de vogelkooi of volière ook schelpenzand leveren.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
Dit is een verplicht veld